starnight

Alla inlägg under augusti 2011

Av starnight - 30 augusti 2011 21:19

Hmmmm trist att mitt    ska behöva vara bort så mycket.....

inget kul alls!

Känns ju lite sådär att bara tänka på att det ska vara så hela hösten och den andra tiden får vi pussla och vara från varandra en del också för att det ska funka med vardagen..... Just nu vill man ju ha den mesta tiden tillsammans egentligen....


Men men...

Haft en fin eftermiddag/kväll iaf, tränat en runda - det gick hyfsat även om det såklart gör ont så känns det bra att få röra på sig och pressa lite. Förhoppningsvis ska ju sjukgymnastiken ge lite fördel till efter operationen.

Sedan blev det ett par timmars samvaro med fina vännen över lite java =)

Mycket trevligt som alltid, även om det ibland hinner gå lite för långt mellan gångerna.

Avslutade med en stund på soffan framför damallsvenskan i fotboll, Linköping - Kopparberg/ Göteborg med lite riktigt finspel på slutet :)


Nu är jag trött som en gnu....så det får snart bli att göra kudden sällskap och hoppas att John Blund tittar förbi....

Imorgon väntar en intensiv och förhoppningsvis inspirerande och produktiv dag =)


"livet är inte de dagar som gått utan de dagar du minns...."

Av starnight - 27 augusti 2011 09:27

Hade en underbar kväll igår   ....

Äntligen fick jag träffa mitt   igen och tillsammans med mina två minsta avnjöt vi först lite goda toaast skagen efter att ha varit hos fina vännerna på en fika och fixat  farfars agraffer, sedan blev det filmmys i min säng med Hur många lingon finns det i världen... Den underbara film som får mig att längta tillbaka till mitt gamla jobb..... Ett jobb som är så givande och underbart men också tufft och kämpigt ibland men det ger en massor!   

Till detta lite gottis såklart    och sedan fick det bli en film till, nr 4 avv den nya danska polisserien.

Sedan fick det bli kudden och sovit gott har jag gjort, vaknade inte ens när det var tid för värktabletterna utan sov över dom ett par timmar..... det ni!


Vaknar till solsken med mitt    bredvid, det lovar för en ny underbar dag   . Framåt kvällen ska vi ta en tur till syster yster för lite samvaro men sen blir det nog hem och mysa, kan ju ändå inte dansa.......  ......


"Have a really nice day my friends....."

Av starnight - 25 augusti 2011 22:00

Idag har jag haft en mycket trevlig eftermiddag med en gammal kompis från gymnasiet som jag inte haft kontakt med på 14 år....Så himla roligt =)

Superkul att återfå kontakten med gamla vänner och nu ska vi hålla den!!!!


Funderar en del över rollerna och laget...kanske ska det inte vara jag där.....verkar som kanske de andra uppskattas mer och det jag gör inte är så bra.....

Ska kanske hålla mig till refererande......

Hmmm får ta ett snack med någon om det sen....


Nu övertrasserar jag nog mina fri-minuter med   ....   

men men nu är det dags för kudden   

Av starnight - 24 augusti 2011 21:11

Vilken kaosartad vecka det har blivit.....

en vän till min nära har försvunnit och det känns väldigt obehagligt.....

hade en vän vars vän nyligen var försvunnen också och som hittades död, där man inte vet om någon varit inblandad och inte heller kommer att få veta det....

Fy, sjutton...inge vidare start på veckan rent allmänt.....  


Dessutom ser det halvkul ut framöver i höst.....ser ut att bli dåligt med tid för mig och    att få vara tillsammans....vill ju helst vara tillsammans hela tiden, men jobb, resor, uppdrag och annat påverkar en hel del av möjligheterna....

Men den tid vi får är så värdefull och underbar att den förgyller hela tillvaron!   


"every day is a new day and an opportunity to make eachother happy..."

Av starnight - 23 augusti 2011 19:43

Börjar nu tappa tålamodet......sååååååååååååå trött på denna smärta att jag tror jag ibland är på gränsen att bli tokig....

Tur att jag har mitt hjärta, älsklingarna och alla toppenfina nära och kära som bryr sig, oroar sig och som försöker göra vad de kan för att stötta och hjälpa....(Vilket inte alltid blir helt lätt då jag är en envis gammal åsna och sällan klagar eller ber om hjälp - kan själv......även om jag faktiskt inte kan det just nu....)   


Har nu sedan 2 dagar jobbat med det nygamla uppdraget på heltid, betydligt lättare än mitt vanliga jobb men ändå riktigt tufft, har haft ont som sjutton...igår var det jobbigt som bara den och sedan vidare direkt för att hålla i träningen med finaste laget som jag lovat så när jag landade hos    var det inte så bra......Blev dock lite bättre framåt läggdags när jag vilat och myst med en film....

Vaknade dock i morse med en fruktansvärd smärta och nästinill oförmögen att ta mig ur sängen.....vrålade nästan högt rakt ut......!!!!   

Just nu känns det dock rätt hyfsat, har varit och tränat med fina vännen/syster en och en halv timme   , det brukar ju kännas rätt bra att få träna.....både lite i kroppen men framförallt psykiskt!!! Man är ju van att träna massor, men nu blir det bara en eller ett par gånger i veckan...funkar inte mycket mer med allt.....

Nu ska jag ta och lägga mig ner med värmekuddarna en stund och invänta mitt   ......längtar   .


Så nu har man gnällt av sig en sväng...nu är det lite lättare för stunden iaf.

Ha det gott alla!

Av starnight - 21 augusti 2011 16:53

Hade en helt underbar kväll igår   

En lugn och fin kväll med alla fina "plastsyskonen - 1" och familjer, älskade    och hans bästaste vän och alla våra barn (nästan)....

Grillat och sång och musik ute på gården hos fina familjen C, sedan avslutning på balkongen med spel, prat och glada skratt   ..... Alla på bästa humör. Underbart härligt!

Till och med smärtorna blev aningen lättare att uthärda en sådan här toppenkväll   


Idag tar vi det lugnt och laddar inför morgondagen och de uppdrag som väntar då. Får se hur vi kan vända till det här...får kanske slå en pling och försöka tjata in mig tidigare än planerat, nu är det bara magläge och stående som går och knappt ens det.....har börjat hänga sig rejält nu, känsla som om något håller på att hoppa ur led....känns obra.....dessutom blir det tungt att inte kunna varken sitta eller ligga på sida eller rygg....... 

också en viss oro eller nedstämdhetskänsla inför kommande tid framöver.....

OP, hjärtat borta mycket, skolor som börjar.....hur kommer det att bli????

Får hålla fast vid den underbara och kompletta, fullständiga självklara känslan från igår!!!!!! Då allt kändes som om det fallit på plats en hel del.


Nu är det dock dags att leta nycklar och sortera igenom papper inför morgondagen samt kolla hemsidor inför stundande skolstart med LAN och annat....

och tar med gårdagskänslan samt det att hjärtat övervinner allt!!!!!


"jag har väntat så länge på just denna dag........"

Av starnight - 18 augusti 2011 16:30

Fick efter en sömnlös och smärtfylld natt krypa till korset och inse att jag inte fixar de sista passen som jag hoppades........Alltså sjukskriven ett par dagar och sedan påbörja det andra uppdraget på heltid fram tills jag blir lagad....och kanske även en tid efter så fort jag får vara uppegående.....

Ibland inser även den envisaste åsnan att man inte kommer längre när stupet är precis framför en.....  ......


Har haft en inte helt ojobbig pratstund med en kär syster.....hoppas vi kan få saker på rätt köl över en fika imorgon.....

Tur att jag nu får må så bra som jag gör trots eländet, hade det varit i våras hade det kanske varit annorlunda men nu finns orken och energin att finnas, känns som om nästan ingenting kan trycka ner mig nu.....  . Tack mitt    för det   .


Nu är det matdags och sedan ska vi heja fram nya poäng till finste laget!   


Alla är olika men lika betydelsefulla.......

Av starnight - 16 augusti 2011 22:38

Så var det sista lediga dagen innan vardagen är på plats igen......

Tog en runda till gymmet när jag ändå körde de stora barnen som skulle till pappa en sväng, Väl hemma full av energi efter en trevlig samtalsstund med bästaste änglen så blev det dammsugning och skura golven, skjutsa lillan till badet och sedan var det meningen att jag skulle fortsätta med röjandet på rummet men blev lite sugen på att baka så det blev bullar och brödbak istället varvat med matlagning och förberedelse av morgondagens middag samt lite tvättfix. Nu känner man sig lite sliten och innan hade jag ¤¤¤¤¤¤ ont men nu känns faktiskt ryggen bättre för tillfället, alltid något   ...


Sjungt och skrålat under baket också, härliga sånger från Absolute Love-CDn......För jag har Himlen runt hörnet......Ja, det har jag.....jag hittade honom till slut....  , plötsligt fanns han bara där, mitt framför mig och det blev så rätt.....

och när han tar gitarren och sjunger för mig så är himlen inte längre runt hörnet utan precis här.....så underbar.....

Att få känna så här är stort, trodde aldrig jag skulle kunna känna som jag gör nu.....det är så stort och härligt och även om det fortfarande finns en liten liten smula rädsla långt där bak så håller den på att försvinna helt, känner mig allt starkare och säkrare på mig själv och på oss.....det är så härligt att få känna som han får mig att känna....känner mig vacker, eftertraktad, betydelsefull och åtråvärd....Som jag aldrig gjort...han har gett mig mig själv tillbaka bara genom att älska mig....  ......


Imorgon är det dags att återgå till arbete och uppdrag....det blir styrelsearbete hela dagen och resten av veckan blir det jobb på vanliga stället, har varit och pratat med cheifen så att jag förhoppningsvis ska kunna klara de två veckor jag har kvar där innan det är dags att övergå till annat uppdrag för ett tag......Då blir det att överväga om jag fixar flygandet eller inte....just nu skulle det nog funka men som det kändes innan skulle det nog inte göra det....så vi får väl se....

Sen blir det en runda och fika med goa vännen innan jag eventuellt tar en runda om gymmet med min bästaste extra syster/vän för att sedan åka hem och fixa lite gott thai-käk innan min älskling kommer hem...saknar honom så enormt...han har ju varit iväg några dagar på jobb och nu saknar jag hans varma famn.....

men den som väntar på nått gott........  ....


jag har himlen runt hörnet, en egen ängel i min säng......

Ovido - Quiz & Flashcards