starnight

Alla inlägg under juli 2011

Av starnight - 27 juli 2011 18:42

Oj, tiden rinner verkligen iväg fort.....redan inne på andra semesterveckan....:S

Hänt en del....

fått besked om den eländiga ryggen.....ett MYCKET STORT diskbråck.....kräver troligen OP om bara ortopedarna tycker likadant....

ont, ont, ont för det mesta.....

trodde det skulle bli lite bättre när jag blev ledig, för hur det än är så är tempot ett annat på jobbet....men inte....blir bara sämre o sämre istället.....


men men, skam den som ger sig....

visst känns det lite på gränsen till för mycket emellanåt när man ligger och inte riktigt vet vart man ska ta vägen pga all smärta....

men som tur är finns det en del glädjeämnen i tillvaron som rycker upp en och gör det hela något så när uthärdligt ändå.....


Har blivit med extrabarn i sommar :)

lilla sötlöken från Halmstad här över sommaren...

och emellanåt kommer mitt vanliga extrabarn också ;)


Sedan har ju det hänt som jag aldrig mer skulle inträffa i mitt liv....

det dök upp en fining i mitt liv....<3

Känns bara bättre och bättre för varje dag   

Trodde verkligen inte jag skulle kunna känna så här mer i mitt liv...

men det känns!!! och det känns mer och bättre än vad det någonsin gjort   


Underbart!!!!

Nu ska det bakas piroger för första gången på åratal....

får hoppas det smakar bra   

Av starnight - 15 juli 2011 18:51

Gårdagsmorgonen spenderades i ett smalt litet rör.....fick äntligen min MR gjord, det gick fortare att få den än vad jag trodde, skönt att ha kommit så långt i det här, nu är det bara att invänta svaret på den och en diskussion om vidare handläggning.


Men trots all smärta så mår jag ändå toppen....


Just nu är livet rätt härligt   

Två arbetspass kvar och sen semester. Hoppas kunna spendera fina dagar med tjejerna, en trevlig tripp med bästaste lill syster och familj och såklart många fina stunder med finaste hjärtat  .

Även om solen inte lyser ute i dag så lyser den här inne.

Allt känns så himla bra och det känns dessutom bara bättre och bättre!


Varit på gymmet en sväng idag, det kändes rätt bra, även om det såklart inte är smärtfritt och det är lite tråkigt att inte kunna köra fullt ut. Får ta tag i detta nu och försöka köra lite mer regelbundet, varit lite si o så ett tag med allt jobb och så.....

Känns skönt att pressa musklerna lite iaf   .


Nu har vi käkat lite jag och lillfis. Ligger och slappar en stund framför en brittisk deckare, får se vad vi ska mysa med sen....

Älskar mina fina tjejer så oerhört mycket!!! Är så stolt över dom och hoppas de verkligen vet hur mycket de betyder för mig och hur mycket jag älskar dom.


Nu ska jag koncentrera mig på intrigerna lite grann   .

See you another day!


"my heart is full of sunshine......" 

3

Av starnight - 12 juli 2011 22:17

Nu är det bara tre pass kvar   .....sen.....äntligen

Ska bli härligt med ledighet.

Får hit ett extra barn lagom till semestern också, lilla donnan kommer från västsidan och hälsar på ett tag, ska bli kul o träffa henne, det var ju ett tag sen sist.


Hoppas på fint väder, många fina dagar....och kvällar....  .

Får bli lite fiak besök här o var, lite fixande hemma, det som går.....hoppas vilan gör att smärtan kan lindras en aning iaf....


längtar............

  

3

Av starnight - 12 juli 2011 22:17

Nu är det bara tre pass kvar   .....sen.....äntligen

Ska bli härligt med ledighet.

Får hit ett extra barn lagom till semestern också, lilla donnan kommer från västsidan och hälsar på ett tag, ska bli kul o träffa henne, det var ju ett tag sen sist.


Hoppas på fint väder, många fina dagar....och kvällar....  .

Får bli lite fiak besök här o var, lite fixande hemma, det som går.....hoppas vilan gör att smärtan kan lindras en aning iaf....


längtar............

  

Av starnight - 10 juli 2011 21:59

Ibland händer det saker man inte riktigt räknat med....

saker och ting kan plötsligt ta oväntade vändningar. Vad man gör med det?

Ibland kanske man inte ska fundera så mycket utan bara åka med på vågen och se vad som händer....

Kanske kan det komma något bra ut av det också....



Att ta tillvara på dagarna man har, göra det mesta utav det man har och inte hela tiden sträva efter det som finns på andra sidan - gräset är ju inte alltid grönare där.

Ibland kanske det bästa finns precis framför en, det gäller bara att öppna ögonen tillräckligt mycket för att upptäcka det.

Använda ögonen och alla sinnen och verkligen se....

om man tar bort skyddsfilmen kan man också få en klarare blick och se vad som verkligen finns där och hur värdefullt det kan komma att bli.


"sometimes you can find a diamond among all the other rocks....."

Av starnight - 10 juli 2011 10:56

Oj oj oj......kan lugnt säga att man suger ut till den sista droppen innan folk får semester.....Puh...one week left...  

Känns lite tungt även om det är nedräkning nu......önskar veckan var över och semestern stod för dörren istället.

Dock härlgt att det finns ljuspunkter i tillvaron som gör det hela mycket lättare   


Längtar till ledigheten nu, ska bli så underbart skönt att vara ledig lite grann. Hoppas att ryggen kan få lite vila också så jag återfår iaf en liten aning styrka, även om jag nu fått känna av att det är riktigt illa nu.....hoppas MRn blir av snart så jag kan få ett besked om de tänker hjälpa mig nu, vore skönt att kunna sitt ner och äta nån gång igen.......och börja träna som vanligt...OCH slippa ha så j-la ont hela tiden!

Men åter igen, tur det finns goda saker som lättar upp tillvaron och som lyser upp dagarna   .....

makes it all a little easier to handle...


"U light up my life, U keep me going on...."

Av starnight - 5 juli 2011 20:58

Idag har solen visat sig från bästa sidan och jag hann njuta av den en stund också   , inte dumt det alls!

Nu kikas det på lite fotboll, men tyvärr kör de båda gruppspelsmatcherna samtidigt....och jag vill se båda....  ...blir att växelköra stupalöst detta....i två dar...


Har också fått besked idag att remissen äntligen är skickad....nu blir det bara att vänta....o vänta....Men det känns bra att få veta exakt vad som är fel i ryggeländet och kanske kunna göra något mer strategiskt åt det!

hoppas nu att de kan fixa min TNS lite snabbt så jag har den emellan också.


Nu börjar nedräkningen också.....7 arbetspass kvar....SEN...en mycket efterlängtad semester   .

Efter den blir det två veckor innan nya utmaningar väntar ett tag framöver.


Men nu får det bli fotboll en stund för min del, dock inte jag själv men på TV   .


"life is not the days that have gone but the days you remember...."

Av starnight - 3 juli 2011 14:29

Börjar bli hjärtinnerligt trött på den här j-la ryggen nu, kan man få reklamera tro?

Så .....drygt att inte kunna vara som vanligt, inte kunna göra som man brukar, inte kunna hålla igång som man vill!!!! SURT   .

Nu står jag faktiskt inte ut längre!!!


Var hos lille broren på partaj igår men systrarna C och en massa andra.

Trevligt trevligt, musik och sång av en skönsjungande trubadur, glada skratt och trevligt sällskap - en helkväll   .

Sedan blev det en sväng till staun där det spelades en hel del bra musik också, även den trippen i gott sällskap   .


får dock sota en aning för det idag då ryggen inte riktigt var med på banan.....

men men, en trevlig kväll hade vi i alla fall.


Idag lyser solen med sin frånvaro, regndis hänger tungt i trädtopparna men ännu så länge har det bara kommit en skur...

ska man våga hänga ut tvätten tro??? eller blir det bara onödigt arbete kanske?...Får fundera på detta en stund, 7 minuter till halvlek ju   .

Uppvärmningsmatch nu, spännande möte lite senare, då är det de norska damerna som möter Brazil, kan vi få se lite cirkus Marta ikväll månne? det uteblev ju sist tyvärr.

Well well my friends, see ya later    

Ovido - Quiz & Flashcards